A tökéletes prompt
Ebben az útmutatóban részletesen megmutatom, hogyan épül fel a tökéletes prompt.
Kedvezmény kosárelhagyóknak

Vásárlóknak elérhető termékek

Dolgozói kedvezmény

Dolgozói kedvezmény

Dolgozói kedvezmény
Hogyan kell jó promptot írni?
Gondolom veled is előfordult már, hogy adtál egy feladatot a ChatGPT-nek és nem azt a választ kaptad, amire számítottál.
Az esetek döntő többségében nem az AI tehet róla, ha rossz választ ad.
És nem is a te hibád, ha nem tudod jól meghatározni a kérést, mert a jó prompt megadása sok esetben már művészet.
Még a cégeknél is gondot okoz a feladatkiadás, ezért is szokták sokszor részletesen, lépésről-lépésre leírni a folyamatokat.
Most nézzük meg, hogyan épül fel egy tökéletes prompt.
Ne feledd, hogy ez még mindig a kezdőszint.
Ahhoz, hogy profi prompt mérnök legyél, sokat kell gyakorolni és meg kell tanulni a haladó promptírási technikákat.
- ✔ 10k monthly pageviews
- ✔ Unlimited websites
- ✔ Web analytics, revenue data & KPIs
- ✔ Stripe & Lemon Squeezy integrations
- ✔ Import your data
Prompt formulák
Egy jól felépített prompt rengeteg időt megtud spórolni neked.
Egyrészt kihagyhatod a felesleges utánkövető kérdéseket, másrészt lehet, hogy egyből a legjobb eredményt fogod megkapni.
Ezeknek a formuláknak az egyes építőelemei kihagyhatóak, de ez mindig a feladattól függ.
Különböző prompt struktúrák léteznek, most nézzük meg a legjobbat.
Az egyes elemek fontossági sorrendben szerepelnek!
- 10k monthly pageviews
- Unlimited websites
- Web analytics, revenue data & KPIs
- Stripe & Lemon Squeezy integrations
- Import your data
A 6 lépéses formula

Feladat/Task
Ez kötelező elem, enélkül nincs prompt!

Kontextus/Context
A szövegkörnyezet már elhagyható, de a legtöbb esetben kifejezetten fontos.

Példák/Examples
A 3 kérdés után megkérdezem, szeretne-e tőlem chatbotokról tanulni. Ha igen, akkor feliratom egy üzenetsorozatra és 2 naponta küldöm neki az értéket.

Szerep/Role/Persona
Érdemes egy szakértői szerepet adni, mert így jobban tud az adott területre fókuszálni.

Formátum/Format
A feladattól és tőled függ, milyen formátumban szeretnéd megkapni a választ.

Stílus/Hangnem/Tone/Writing style
Ez elsősorban szövegírásnál fontos, egyéb esetekben elhagyható.
Szerepek (Roles)
Általában ezzel kezdjük a promptot.
Miután eldöntötted, hogy mit vársz el a ChatGPT-től, döntsd el, hogy milyen szerep illik legjobban az adott feladathoz.
Miért fontos ez?
Tegyük fel, hogy matekleckét írsz. Valószínűleg az agyad nem annak a része fog aktiválóni, ami a rajzolásért felel, hanem a bal agyfélteked.
Nagyjából így működnek a nagy nyelvi modellek is. Természetesen a rendszer tudja magától is milyen területre kell fókuszálnia, de nem árt, ha segítünk neki.
Csapat és kultúra
This is a text or code block with multiple paragraphs. NLP-Friendly Content Prompt Create content strictly adhering to an NLP-friendly format, emphasizing clarity and simplicity in structure and vocabulary. Humanizing Prompt While prioritizing NLP-friendly content creation (60%), also dedicate 40% of your focus to making the content engaging, relatable, and human-like. Thank you for ensuring this balance in your output!

Mutasd be a csapatod
Egy fogorvos nem egyedül dolgozik, úgyhogy biztos van legalább egy asszisztensed. Érdemes kitenni egy fotót a munkatársaidról, mert ez is növeli a bizalmat.
Csinálhatsz nekik külön aloldalt is, ahova kiírhatod, mit kell tudni róluk:
- Szakterület
- Hol végzett?
- Beszélt nyelvek
- Hivatástudat (miért csinálja?)


Profi képek
Ha lehet, akkor dolgozz fotóssal és ne használj stock fotókat. Nyilván nem hívhatsz fotóst minden kezeléshez, így néha a stock fotó is megteszi.

Egységes arculat
Különböző reklámfelületeket használsz. Vannak hirdetéseid, weboldalad és közösségi oldalaid. Ezeknek mind integritásban kell lenniük és legyen egységes mindenhol a design.

Valós idejű személyre szabás
Képzeld el, hogy valaki átkattintegy emailedből és megérkezik a honlapodra. Miért ne szólíthatná a keresztnevén az adott aloldal?
Szia Sándor, szeretnél időpontot foglalni?
Tovább megyek. A Messenger alapból tudja, a nemed, innentől kezdve az oldalad szólhat nőknek és férfiaknak is. Igen, ez 2x annyi munka, de jelentősen megtudja növelni a konverziót.
Sőt, idpontfoglalás után egy köszönőoldalon lehetne egy olyan videó, amiben a nevén szólítod és megköszönöd neki a foglalást. Magyarul minden automatikusan van legenerálva, az arcod, a hangod és a szöveg is.
Ez azért nagyon durva, mert senki nem mondja meg, hogy ez egy automatikusan létrehozott video.

Árak megjelenítése
A páciensek nem szeretik, ha utólag a kezelés végén többet kell fizetniük, mint amennyi előtte megvolt beszélve. Egyrészt félnek a rejtett költségektől és ezt már a honlapod szövegében kezelned kell. Másrészt, ha nem írod ki az áraid, akkor könnyen lehet, hogy elkattint és mást választ.
A tehetős ügyfeleket ez nem zavarja annyira, de akinek fontos az ár, az szeretné tudni, mi mennyibe kerül.
Hátránya: Ha kint vannak az áraid, akkor összetudnak hasonlítani másokkal és az olcsóbb fogorvost választják majd.
Csoportos kedvezmény

Project Management Planning Tool
Analysis Section
Planning Section
Tracking Section
Nyugdíjas kedvezmény
Diák kedvezmény
https://www.coredna.com/blogs/ecommerce-promotion-strategy

Dolgozói kedvezmény
https://www.coredna.com/blogs/ecommerce-promotion-strategy

Kedvezmény viszonteladóknak
Kedvezmény partnereknek

Kedvzemény influencereknek
